KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Wizja i misja :
„ Nasze przedszkole jest przyjazne dziecku, promujące zdrowie i bezpieczeństwo”.
Wizja przedszkola :
Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, otwartą na ich potrzeby;
Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości;
Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole;
oferta edukacyjna stwarza warunki do twórczości, rozwijania umiejętności, kształtowania samodzielności oraz wartości moralnych;
Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
Zatrudnia wykwalifikowaną , kompetentną , zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
Przedszkole stwarza dzieciom możliwość samorealizacji , pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia , działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych : dobra, piękna, i prawdy.
Wszyscy przestrzegają praw , dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku.
Stosowane programy i aktywne metody pracy gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola
Misja przedszkola :
Zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo psychiczne, zdrowotne i fizyczne.
Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
Tworzy warunki do nabywania przez dziecko umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi.
Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie przyjętymi normami społecznymi i moralnymi.
Organizuje sprawne zarządzanie placówką.
Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
Cele szczegółowe :
Realizacja założeń reformy oświatowej.
Zapewnienie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych i przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.
Dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo- dydaktycznej, a także o atrakcyjną ofertę edukacyjną.
Wykorzystanie twórczego stylu pracy kadry pedagogicznej.
Promowanie zdrowego stylu życia dziecka w domu i przedszkolu .
Ścisła współpraca z rodzicami jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.
Skuteczne informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka.
Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta.
Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności.
Kryteria sukcesu :
Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
Zagospodarowanie ogrodu przedszkolnego.
Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
Liczny udział dzieci w konkursach i przeglądach itp.
Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media.
Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji do osiągnięcia sukcesu.
Po ukończeniu przedszkola nasz wychowanek :
Wykazuje się samodzielnością i umiejętnością współdziałania z innymi.
Jest odporny na trudności i niepowodzenia, gotowy do podejmowania obowiązków i zadań w szkole.
Zna i przestrzega zasady warunkujące bezpieczeństwo.
Potrafi się zachować w sytuacjach zagrażających własnemu zdrowiu.
Świadomie przestrzega zasad ruchu drogowego.
Jest wrażliwy na piękno otaczającego nas świata, aktywnie uczestniczy w jego tworzeniu.
Posiada wiele różnorodnych zainteresowań i chętnie je rozwija.
Potrafi myśleć ,mówić , słuchać i rozumieć. Wykorzystuje zdobytą wiedzę i umiejętności w życiu codziennym.
Wykazuje się umiejętnością operacyjnego myślenia.
Jest odporny w sytuacjach wymagających wysiłku intelektualnego i przejawia motywację do nauki szkolnej.